首页 时政 国际 港澳 台湾 财经 法治 社会 纪检 体育 科技 军事 文娱 图片 视频 论坛 博客 微博
新华网 > > 正文

英王室收到的最奇葩礼物 种子、辣椒、高脚杯

2017年01月24日 10:14:57 来源: 中国日报网

  英国王室公布了2016年收到的礼物清单,从腌香肠、辣椒、石榴到杯子、靠垫套、袜子,可谓五花八门、应有尽有。给王室送礼的确是件难办的事儿,送的太贵重或者太廉价都不太合适,似乎也只能想一些“另类”的招数了。下面来看看去年英国王室都收哪些令人啼笑皆非的礼物吧。

英王室收到的最奇葩礼物 种子、辣椒、高脚杯

  The weird, wonderful, and occasionally mundane gifts showered upon the Royal Family have been revealed in an official list published today - and Prince Charles and Camilla received their fair share as they undertook three official tours in 2016.

  英国王室收到的官方礼物清单今日被公之于众,这些礼物有的奇葩、有的精美,还有个别平淡无奇。查尔斯王子和卡米拉王妃去年进行了三次正式访问,因此收到了不少礼物。

  Some of the most unusual presents they received included cushion covers, swords, socks, goblets, cured sausage meats, and even ergonomic crayons.

  他们收到的最不寻常的礼物包括垫子套、剑、袜子、酒杯、腌香肠,甚至还有人体工程学蜡笔。

   1 2 3 下一页  

[责任编辑: 谢艳 ]
新华炫闻客户端下载
010020030300000000000000011100521294600671